Výcvik probíhá podle “autoškolského zákona (zákon č. 247/2000 Sb., o získávání a zdokonalování odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel). Zahrnuje teoretickou výuku i praktický výcvik a kompletně Vás tak připraví nejen na zkoušky, ale i na reálný provoz.
Teoretická výuka
Teoretická výuka probíhá buď formou kurzu s pravidelnou docházkou na přednášky nebo formou tzv. dálkového studia podle individuálního studijního plánu, kdy se žák připravuje formou samostudia a absolvuje povinné konzultace s učitelem.
Předměty teoretické výuky
- předpisy o provozu vozidel
- ovládání a údržba vozidla
- teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
- zdravotnická příprava
Praktický výcvik
Nejrozsáhlejší součástí výcviku je praxe - tedy samotné jízdy a další související témata. Jeho délka závisí na zákonem stanoveném minimu hodin, intenzitě výcviku i Vašim preferencím.
Předměty praktického výcviku
- řízení vozidla
- praktická údržba vozidla
- zdravotnická příprava
Délka kurzu
Délka kurzu závisí na řadě faktorů, především na počtu hodin příslušného druhu výcviku.
Obvyklá délka kurzů pro skupinu D se pohybuje od 1 do 2 měsíců. Není vyloučeno zajistit na přání žáka kurz intenzivní formou, kdy lze dobu výcviku výrazně zkrátit.
Ukončení kurzu
Váš výcvik ukončíme za následujících podmínek, daných zákonem:
- máte potřebné znalosti a dovednosti požadované pro závěrečnou zkoušku
- absolvovali jste minimální počet hodin v rozsahu dle učební osnovy pro příslušnou skupinu
Absolvovat méně hodin než stanoví zákon tedy nelze. Naopak pro získání potřebných dovedností je možný vyšší počet hodin, který je třeba individuálně dohodnout s autoškolou.
Etapy praktického výcviku
Výcvik je rozdělen do 3 etap:
1. Etapa
- provedení kontroly vozidla před jízdou
- základní úkony řidiče před zahájením jízdy
- nácvik a zvládnutí základních řidičských dovedností nutných pro ovládání vozidla
2. Etapa
- procvičování získaných základních řidičských dovedností v městském a mimoměstském provozu s nízkou hustotou provozu vozidel
- důraz na dodržování předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zásad bezpečné jízdy
- jízda vyšší rychlostí
- nácvik a zvládnutí dalších řidičských dovedností v různých situacích v provozu
- ovládání výstroje a výbavy vozidla, například stěrače a ostřikovače skel, odmlžování, klimatizace nebo osvětlení vozidla, pro jeho bezpečný provoz
- jízda za snížené viditelnosti
3. Etapa
- dosažení plné samostatnosti při řízení vozidla v hustém městském a mimoměstském provozu
- jízda na různých kategoriích pozemních komunikací
- řízení vozidla za ztížených podmínek
- řešení složitých dopravních podmínek a dopravních situací
- jízda za snížené viditelnosti